آثار و برکات تسبیح حضرت زهرا

تاریخ:یکشنبه 18 اردیبهشت 1390-02:34 ق.ظ

آثار و برکات تسبیح حضرت زهرا

آمرزش گناهان

امام صادق مى‏فرمایند: هر كس بعد از نماز واجب و قبل از این كه پاى راست را از بالاى پاى چپ بردارد، تسبیح فاطمه زهرا را به جا آورد، تمام گناهان او آمرزیده مى‏شود. تهذیب الاحكام ، ج 2، ص 105

دورى شیطان

امام باقر مى‏فرمایند: هر كس كه تسبیح حضرت فاطمه  را به جاى آورد و پس از آن استغفار كند، مورد مغفرت قرار مى‏گیرد و آن تسبیح به زبان صد مرتبه است، ولی در میزان اعمال، هزار خواهد بود و شیطان را دور كرده و خداى رحمان را خشنود مى‏نماید.  وسائل الشیعه ، ج 4، ص 1023



نوع مطلب : معصومین 

داغ کن - کلوب دات کام
نظرات() 

مقام معنوى حضرت فاطمه زهرا در كلام مقام معظم رهبرى

تاریخ:شنبه 17 اردیبهشت 1390-04:29 ب.ظ

مقام معنوى حضرت فاطمه زهرا در كلام مقام معظم رهبرى

من از جنبه‏هاى معنوى و روحى و الهى آن بزرگوار حرفى نمى‏توانم بزنم. من كوچك تر از این هستم كه آن چیزها را درك كنم، حتى اگر كسى هم بتواند درك بكند، نمى‏تواند آن چنان كه حق اوست او را توصیف و بیان كند. آن جنبه‏هاى معنوى یك عالم جداگانه‏اى است.

این چه دانش والایى است؟ این چه معرفت و حكمت بى نظیرى است كه خداى متعال به یك زن در سنین جوانى مى‏بخشد؟ این مقام معنوى حضرت زهرا است. این مسائل معنوى تا حدود زیادى به فضایل علمى ارتباط پیدا مى‏كند. ارتباط پیدا مى‏كند به آن چه كه از تلاش ‍ فاطمه زهرا ناشى مى‏شود.

 عبادت فاطمه زهرا یك عبادت نمونه است. حسن بصرى كه یكى از عباد و زهاد دنیاى اسلام است، درباره فاطمه زهرا مى‏گوید: به قدرى دختر پیغمبرعبادت كرد و در محراب عبادت ایستاد كه پاهاى آن بزرگوار از ایستادن در محراب عبادت ورم كرد.

سخنرانى مقام معظم رهبرى در تاریخ 25/9/1371




داغ کن - کلوب دات کام
نظرات() 

حجاب فاطمی در همه حال

تاریخ:شنبه 17 اردیبهشت 1390-05:30 ق.ظ

حجاب فاطمی در همه حال

اسماء بنت عمیس، نقل می‏کند:

روزهای آخر زندگانی حضرت زهراء با او بودم، روزی مرا به یاد کیفیت حمل جنازه توسط مردم انداخت، و ابراز نگرانی فرمود که: چرا جنازه را روی تخته‏ای می‏گذارند و بالای دست مردان حمل می‏کنند؟! سپس فرمود: من بسیار زشت می‏دانم که جنازه زنان را پس از مرگ بر روی تابوت سرباز گذاشته و بر روی آن پارچه‏ای می‏اندازند که حجم بدن را برای بینندگان نمایش می‏دهد. مرا به روی تابوت آن چنانی نگذار و بدن مرا بپوشان. که خدا تو را از آتش جهنم باز دارد. آنگاه به علی وصیت کرد: ای پس عمو! برای من تابوتی درست کنید همانگونه که ملائکه شکل آن را به من نشان داده اند.

اسماء بنت عمیس می‏گوید: خدمت آن حضرت توضیح دادم: در سرزمین حبشه، تابوتی برای حمل جنازه‏ها درست می‏کنند که بدن میت را می‏پوشاند و سپس به وسیله چوب‏های تر و شاخه‏های نازک درخت، شکل و قیافه آن را ترسیم کردم. حضرت زهراء خوشحال شده و فرمود: برای من تابوتی مثل آن درست کن و مرا با آن بپوشان، خدا تو را از آتش دوزخ حفظ نماید.

وسائل الشیعه: ج 2، ص 876



نوع مطلب : معصومین 

داغ کن - کلوب دات کام
نظرات() 

چرا فدک توسط امام علی علیه‏السلام برگشت داده نشد؟

تاریخ:جمعه 16 اردیبهشت 1390-12:27 ق.ظ

چرا فدک توسط امام علی علیه‏السلام برگشت داده نشد؟

در جواب این سؤال كه چرا حضرت على (ع) پس از به حكومت رسیدن فدك را پس نگرفت از سوى امامان معصوم (ع) چنین آمده است:

ابوبصیر مى‏گوید: از امام صادق (ع) پرسیدم: چرا حضرت على (ع) پس از به حكومت رسیدن فدك را پس نگرفت؟ آن حضرت فرمود: چون ظالم و مظلوم هر دو مرده بودند و خداوند ظالم را كیفر و مظلوم را پاداش داده بود و على بن ابى طالب (ع) خوش نداشت چیزى را كه غاصب آن كیفر و مغصوبه‏ى آن پاداش دیده، برگرداند،

(بحارالانوار، ج 29، ص 395، ح 1)



نوع مطلب : معصومین 

داغ کن - کلوب دات کام
نظرات() 

سرگذشت فدک در دوران امویان و عباسیان

تاریخ:پنجشنبه 15 اردیبهشت 1390-02:26 ق.ظ

سرگذشت فدک در دوران امویان و عباسیان

پس از آنكه معاویه به قدرت رسید، فدك را میان مروان، عمرو بن عثمان و پسرش یزید تقسیم كرد. در دوران خلافت مروان، همه فدك در اختیار وى قرار گرفت و او آن را به پسرش عبدالعزیز داد. عبدالعزیز نیز فدك را به پسرش عمر داد. عمر بن عبدالعزیز فدك را به فرزندان حضرت فاطمه (س) برگردانید. پس از درگذشت عمربن عبدالعزیز، فدك در اختیار خلفاى بعدى قرار گرفت و تا روزى كه حكومت امویان ادامه داشت، در اختیار آنان ماند. وقتى حكومت به بنى عباس رسید، سفّاح آن را به عبدالله بن حسن برگرداند. پس از سفاح، منصور دوانقى فدك را از فرزندان زهرا (س) گرفت. فرزند منصور (مهدى) فدك را به فرزندان زهرا (س) بازگردانید. پس از مهدى، موسى و هارون دوباره فدك را از فرزندان حضرت فاطمه (س) پس گرفتند. وقتى خلافت به مأمون عباسى رسید، به طور رسمى فدك را به فرزندان حضرت زهرا (س) بازگردانید. پس از مأمون نیز وضعیت فدك چنین بود، گاه بر مى‏گرداندند و گاه پس مى‏گرفتند. در عصر آن‏ها، فدك مسأله‏اى سیاسى به شمار مى‏آمد نه انتفاعى و اقتصادى. خلفاى عباسى و اموى به درآمد فدك نیاز نداشتند. براى همین وقتى عمربن عبدالعزیز فدك را به فرزندان فاطمه (س) باز گرداند، بنى‏امیه او را سرزنش كردند و گفتند: تو بااین كار ابوبكر و عمربن خطاب را تخطئه كردى.

مسلم بن حجّاج نیشابورى، در كتاب معروفش «صحیح مسلم»، داستان مطالبه فدك از سوى حضرت فاطمه (س) را به طور مشروح آورده و از عایشه چنان نقل كرده است كه، حضرت فاطمه (س) پس از امتناع خلیفه از بازگرداندن فدك، با او قهر كرد و تا هنگام وفاتش حتى یك كلمه با ابوبكر سخن نگفت.

سرانجام در دوران متوكل عباسى فدك از فاطمیان پس گرفته شد؛ درختانش به دستور شخصى به نام «عبدالله بن عمر بازیار» قطع گردید و روسیاهى آن براى بدخواهان باقى ماند. ناگفته نماند قطع درختان در حالى انجام گرفت كه یازده درخت خرمایى كه به دست مبارك پیامبر (ص) در آن كاشته شده بود، هنوز باقى بود. شخصى كه آن درختان را قطع كرد، «بشران بن ابى امیة ثقفى» نام داشت كه پس از بازگشت به بصره – آن‏گونه كه در تاریخ آمده است - فلج شد.



نوع مطلب : معصومین 

داغ کن - کلوب دات کام
نظرات() 


  • تعداد صفحات :7
  • 1  
  • 2  
  • 3  
  • 4  
  • 5  
  • 6  
  • 7  


Admin Logo
themebox Logo



ساخت وبلاگ در میهن بلاگ

شبکه اجتماعی فارسی کلوب | اخبار کامپیوتر، فناوری اطلاعات و سلامتی مجله علم و فن | ساخت وبلاگ صوتی صدالاگ | سوال و جواب و پاسخ | رسانه فروردین، تبلیغات اینترنتی، رپرتاژ، بنر، سئو